Pozycjonowanie podstron.

Załóżmy, że masz sklep z artykułami biurowymi. Internauta wpisując w wyszukiwarce artykuły biurowe trafia wprost na Twoją stronę główną(pod warunkiem, masz wysokie pozycje). Internauta pod wrażeniem Twojej bogatej oferty i doskonałej ceny zabiera się do zakupów.

 

Co się jednak stanie, kiedy zamiast artykuły biurowe internauta wpisze zszywacze albo długopisy. Załóżmy, że i pod tymi słowami Twój serwis znajduje się wysoko. Po wejściu na stronę główną użytkownik sieci zaczyna szukać interesujących go artykułów biurowych. Niestety biorąc pod uwagę dziesiątki kategorii, które są dostępne w Twoim sklepie poszukiwania stają się długie i nużące.

 

Ile to jest długo? W Internecie kilka minut to wieczność, jeśli w tym czasie użytkownik sieci nie znajdzie tego czego szukał opuści stronę niezwłocznie, zasili konto konkurencji, a Ty stracisz klienta tylko dlatego, że chciałeś, aby Twój sklep miał jak najszerszy asortyment.

 

Wcale nie musi tak być. Jest sprawdzony sposób, aby zdobyć wysokie pozycje i dodatkowo ułatwić życie internautom. Tym sposobem jest pozycjonowanie podstron. Nie twierdzę, że ja to odkryłem, ale wystarczy spojrzeć na listę korzyści wynikających z pozycjonowania podstron, żeby zrozumieć dlaczego jest to tak ważne.

 

  • Po pierwsze zoptymalizowane podstrony wpływają bardzo korzystnie na pozycje całego serwisu.

  • Po drugie jeśli wypozycjonujesz podstronę pod konkretnym słowem, na przykład „długopisy” internauta wpisując w wyszukiwarkę „długopisy” zostanie skierowany do tej części witryny, na której znajduje się dokładnie to czego szukał.

  • Po trzecie optymalizacja podstron pozwala na pozycjonowanie się pod większą ilością słów, ponieważ nie musisz ograniczać się jedynie do pozycjonowana strony głównej.

     

Ciężko znaleźć słaby punkt tego rozwiązania, nie licząc oczywiście czasu, jaki będziesz musiał poświęcić na zoptymalizowanie każdej z podstron. Mogę Cię jednak zapewnić, że trud się z pewnością opłaci. Twój serwis zyska nie tylko w oczach wyszukiwarki, ale także w oczach internautów, którym oszczędzisz zwiedzania kolejnych stron i kategorii.

 

Pozycjonowanie podstron jest zalecane dla każdego serwisu, ale w przypadku stron, które mają rozbudowaną ofertę i chcą pozycjonować się pod wieloma słowami podstrony muszą być zoptymalizowane obowiązkowo.

Aleksander Czech

Autor jest pracownikiem firmy Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.