5/05/09

 

Twój list sprzedażowy przyniósł oczekiwany skutek i klienci nareszcie chcą zapoznać się ze szczegółami Twojej oferty. Pozostaje jeszcze tylko postawić „kropkę nad I”… i czekać na strumień zamówień. W przypadku strony internetowej przysłowiową „kropką nad I” jest landing page, czyli strona na którą przekierowuje się zainteresowanych internautów. Landing page stanowi kluczowy i ostatni element pomyślnego zawarcia transakcji i tylko od nas zależy, czy do niej dojdzie, czy nie.

 

Główną cechą, która wyróżnia stronę docelową (landing page) od innych stron na serwisie jest to, że jest ona związana z wybranym elementem oferty lub częściej z prowadzoną akcją reklamową. Klienci trafiają na stronę docelową klikając w link znajdujący się w liście sprzedażowym, wysłanym mailem lub wpisując w wyszukiwarkę odpowiednie słowa kluczowe. Aby uczynić stronę docelową widoczną w wyszukiwarce najczęściej używa się linków sponsorowanych.

 

Strona docelowa spełnia trzy zasadnicze zadania. Po pierwsze jest doskonałym narzędziem finalizującym transakcje. Przekonuje nie przekonanych, skupia się na najważniejszych elementach oferty lub promocji. Po drugie strona docelowa to doskonały sposób, aby dowiedzieć się czegoś na temat potencjalnych klientów, w tym pozyskanie adresu e-mail. Po trzecie strona docelowa dostarcza wielu bezecnych informacji. Możemy dowiedzieć się jak internauta trafiła na stronę, oraz jak się po niej poruszał.

 

Zdecydowanie najważniejszą, z punktu widzenia internauty cechą strony docelowej są zawarte na niej informacje. Potencjalny klient nie będzie podziwiał wyszukanych elementów graficznych i oryginalnej koncepcji. Najczęściej chce on wiedzieć:

  • czy dobrze trafił?

  • czy oferta wygląda wiarygodnie?

  • jak dużo czasu mu to zajmie?

  • czy już wcisnąć przycisk „przejdź do poprzedniej strony”?

 

Tworząc stronę docelową zawsze stawiaj się w sytuacji osoby, do której kierujesz swoją ofertę. Staraj się sformułować i odpowiedzieć na wszystkie ewentualne wątpliwości, jakie mogą mieć internauci.

 

Najważniejsza jest spójność i prostota. Jeśli internauci trafili na Twoją stronę klikając na link w liście sprzedażowym, to oznacza, że już rozbudziłeś ich ciekawość. Teraz skoncentruj się na dostarczeniu najważniejszych informacji. Wszystko co stoi w sprzeczności z tym zadaniem powinno zniknąć z Twojej strony docelowej. Animacje we flashu, okienka pop-up i inne, podobne urozmaicenia mogą zadecydować o niezwłocznym opuszczeniu strony przez internautę. Elementy, takie jak kolor tła, czy czcionka nie powinny rozpraszać uwagi internauty, która jest kluczowa dla sukcesu strony. Generalna zasada brzmi im mniej, tym lepiej.

 

Kluczem do sukcesu landing page jest zdefiniowanie najważniejszych celów i podporządkowanie im wszystkich elementów strony. Nie starajmy się łączyć kilku funkcji jednocześnie. Jeśli celem strony jest sprzedaż produktu skupmy się na tym. Jeśli chcemy, aby internauta dopisał się do naszej listy mailngowej nie prośmy go o inne, dodatkowe czynności.

 

Inną niezmiernie ważną sprawą jest zdefiniowanie odbiorcy. Bez tego nie sposób stworzyć skutecznej strony docelowej. Spróbuj wyobrazić sobie idealnego adresata Twojej strony i miej go przed oczami tworząc jej zawartość.

 

Jeśli twoja strona docelowa jest częścią kampanii reklamowej, to powinna tworzyć z nią spójną całość. Sposobem na osiągniecie tego założenia może być użycie tych samych sloganów reklamowych, użycie podobnej kolorystyki, zapożyczenie jakiegoś wspólnego elementu graficznego

 

Wszystkie najważniejsze informacje powinny znaleźć się w górnej części strony, tak aby zapoznanie się z nimi nie wymagało jej przewijania w dół, ponieważ najczęściej to pierwszy kontakt ze stroną zadecyduje, czy internauta pozostanie na niej, czy nie.

 

Powinieneś również zadbać, aby strona posiadała coć więcej niż jedno miejsce konwersji wyjść, czyli linków nawołujących do najbardziej porządnej akcji, typu „Kup” „Teraz”, „TUTAJ” itd. Najlepiej, kiedy strona zbudowana jest w ten sposób, że prowadzi wzrok właśnie w kierunku tych wyjść sprzedażowych. Wezwania do akcji powinny być rozlokowane w kilku miejscach strony, tak aby internauta w każdej chwili mógł przejść do formularza zamówienia, lub innej oczekiwanej przez nas czynności.

 

Trudno stworzyć idealną stronę docelową od razu. Dlatego warto cały czas usprawniać poszczególne jej elementy. Pomogą nam w tym następujące pytania:

  • Czy moja strona jest wystarczająco skupiona na założonych celach?

  • Czy strona tworzy spójny obraz z przekazem reklamowym?

  • Czy nie ma na stronie elementów mogących rozpraszać?

  • Czy strona posiada wystarczającą ilość wezwań do akcji?

  • Czy strona wzmacnia moją markę?

 

Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrane artykuły marketingowe prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.