Mniej błędów, wyższa pozycja!

26/02/09

 

Jaki sens ma posiadanie choćby najpiękniejszej strony internetowej, posiadającej ciekawa zawartość, jeśli nikt jej nie odwiedzi. Celem każdej komercyjnej strony jest przyciąganie jak największej liczby odwiedzających, których następnie zmienia się w klientów. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć jest widoczna obecność w wyszukiwarkach internetowych. Żeby to osiągnąć strona wymaga optymalizacji pod kontem wyszukiwarek, bez niej strona przypomina sklep bez okien i drzwi, przez które klienci mogliby wejść do środka lub przynajmniej zajrzeć.

 

Optymalizacje strony najczęściej pozostawia się zawodowym pozycjonerom, nie znaczy to jednak, że swoich sil nie mogą spróbować mniej doświadczeni użytkownicy sieci. Z pewnością nie od razu uda im się umieścić stronę w czołówce wyników wyszukiwania, ale mogą się oni przynajmniej upewnić, że żaden z elementów stron nie obniża pozycji w wyszukiwarce i działa na niekorzyść serwisu.

 

Oto kilka najczęściej popełnianych błędów, które mogą zaszkodzić pozycji serwisu w wyszukiwarce:

 

Użycie niewłaściwych słów. kluczowych. Wyrażenia kluczowe są podstawą sukcesu w wyszukiwarce. Należy pamiętać, aby używać słów. z których korzystają internauci. Na przykład firma oferującą bilety lotnicze pozycjonuje się pod fraza „bilety w niskiej cenie”, kiedy internauci szukają tej strony wpisując „tanie loty”. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na dobór właściwych słów kluczowych, warto z nich skorzystać.

 

Wielokrotne użycie tego samego słowa kluczowego. Jeśli użyjemy na stronie zbyt wiele razy tego samego słowa kluczowego istnieje niebezpieczeństwo ze wyszukiwarka uzna to za próbę jej oszukania. Oszukiwanie wyszukiwarki kończy się najczęściej obniżeniem pozycji lub całkowitym wykluczeniem z listy wyników. Zbyt częste użycie tych samych słów nie ogranicza się jedynie do zawartości strony, ale także do nagłówków w kodzie html.

 

Zapychanie strony słowami kluczowymi. Jest to także forma spamu. Najczęściej właściciele stron upychają słowa w tak zwanych „alt” Tagach zamiast opisu elementu graficznego.

 

Używanie słów kluczowych niezwiązanych z treścią strony. Niektórzy właściciele stron umieszczają w Tagach najczęściej poszukiwane przez internautów frazy takie jak sex, czy mp3, mimo że strona nie ma nic wspólnego z taką frazą kluczowa. Jest to doskonały sposób, jeśli komuś zależy na tym, aby pozycja serwisu gwałtownie spadła.

 

Używanie ukrytego tekstu. Niektórzy webmasterzy umieszczają na stronie słowa kluczowe w kolorze tła, licząc na to, że słowa pozostając niewidoczne dla użytkownika zostaną dostrzeżone przez roboty wyszukiwarki. W najlepszym wypadku kończy się to spadkiem pozycji.

 

Używanie najmniejszej czcionki. W zasadzie jest to wariacja na temat ukrytego tekstu. Webmasterzy zamiast umieszczać słowa kluczowe w kolorze tła używają czcionki wielkości jednego Piksela, który dla internautów wygląda jak bardzo cienka linia. Efekt jest za to bardzo podobny do tego, który osiągniemy ukrywając słowa kluczowe w kolorze tła, czyli opłakany.

 

Nie używanie Alt Tagów. Wyszukiwarki nie widza grafiki, wiec polegają na tekście. Dlatego należy używać Alt Tagów dla każdego obrazka lub zdjęcia. Tag powinien adekwatnie opisywać element graficzny. Alt Tagi pomagają także niewidomym użytkownikom, którzy polegają jedynie na bodźcach słuchowych.

 

Używanie darmowego hostingu. Darmowy hosting wydaje się idealny dla małych hobbystycznych serwisów i tylko dla nich. Wyszukiwarka nie tylko sprawdza gdzie strona się znajduje, ale także patrzy jak długo domena pozostaje zarejestrowana.

 

Nie przejmuj się błędy przy optymalizacji można w miarę łatwo usunąć. W sieci istnieje wiele źródeł informacji, które pomogą Ci zażegnać problem, a wiele z tych informacji oferowanych jest bezpłatnie.

 

Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych oraz e-marketing dla małej firmy.

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrany fragment artykułu prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.