24/05/09

 

Chciałbyś poznać jeden z sekretów profesjonalnych copywriterów, dzięki którym pisane przez nich teksty są tak niezwykle skuteczne? Czy nie wydaje Ci się, że wiedza ta mogłaby okazać się niezwykle cenna i pomocna w prowadzeniu biznesu?

 

Niewątpliwie zadawanie pytań, to jeden z najskuteczniejszych i najłatwiejszych w użyciu technik copywriterskich. Właściwe pytanie natychmiast chwyta uwagę czytelnika i nie puszcza jej, aż do momentu, w którym ciekawość i chęć poznania odpowiedzi nie zostanie w pełni zaspokojona. Za siłę, z jaką działają na nas pytania nie odpowiada czarna magia. Warto poznać mechanizm stojący, za naszą potrzebą poszukiwania wiedzy, aby móc ją wykorzystać w tworzeniu tekstów sprzedażowych i nie tylko.

 

Kluczem do sukcesu pytań w tekstach jest potrzeba szukania odpowiedzi. Metoda ta jest tak skuteczna, ponieważ chęć poznania lub poszukania odpowiedzi jest niemalże automatyczna. Myślę, że nie przesadzę, jeśli powiem, że taka jest nasza natura, tak jesteśmy zaprogramowani, pojawia się pytanie więc musi być odpowiedź. Tą naturalną predyspozycję wspiera dodatkowo wychowanie i kultura, która ceni osoby dociekliwe.

 

Jak to działa?

 

Kiedy pojawia się pytanie w umyśle powstaje swoisty węzeł, który trzeba rozwiązać. Nie jest to zwykła ciekawość. W szczególnych sytuacjach potrzeba poznania odpowiedzi oddziałuje na nasze ciało powodując silny psychiczny dyskomfort. W naszym umyśle powstaje pustka, którą w ten lub inny sposób trzeba wypełnić.

 

Właśnie tą skłonność naszego umysłu wykorzystuję się w tekstach sprzedażowych, ofertach na stronach internetowych. Najpierw budzimy potrzebę poszukania odpowiedzi, a następnie stwarzamy możliwość zaspokojenia obudzonej ciekawości. Copywriterzy najczęściej nie poprzestają na jednym pytaniu, podsycają ciekawość czytelnika wciągając go jeszcze głębiej w treść tekstu.

 

Gdzie najlepiej w tekście używać pytań? Naprawdę wszędzie. Pytanie może być doskonałym nagłówkiem, od pytania możesz zacząć pierwszy akapit i każdy kolejny. To prawdziwie uniwersalne narzędzie.

 

Pytania to nie tylko dobry sposób na budzenie ciekawości, ale także na przekazywanie ważnych z Twojego punktu widzenia informacji. Jednym z rodzajów wypowiedzi pozwalających na to są presupozycje, które znajdują powszechne zastosowanie w różnego rodzaju tekstach, których zadaniem jest przekonywać.

 

Presupozycja to taka wypowiedź, która wymaga od odbiorcy przyjęcia wstępnych założeń, aby wypowiedź była zrozumiała. Weźmy na przykład takie pytanie „Czy zastanawiałeś się nad kupnem nowego samochodu?”Cóż, może się zastanawiałeś, a może nie, ale teraz z pewnością ta myśl zawitała w twojej głowie bez względu na to, czy zdecydujesz się na kupno, czy nie. Presupozycje nie muszą być pytaniami, ale właśnie w tej formie stanowią najskuteczniejsze narzędzie perswazyjne.

 

Mimo tego, że presupozycje są potężną metodą nie przesadzałbym ze zbyt oczywistymi sugestiami zawartymi w pytaniu. Ogólnie uważam, że podstawowym zadaniem pytań w tekście perswazyjnym i nie tylko jest podsycanie ciekawości, wciąganie czytelników w treść tekstu.

 

Ostatnie pytanie więc brzmi: Jak ty często korzystasz z pytań w tekstach, którymi próbujesz przekonać do czegoś innych?

 

Eactive, zajmującej się promocją stron w wyszukiwarkach internetowych.

 

Autorzy serwisu wyrażają pełną zgodę na udostępnianie artykułu w niezmienionej formie na innych stronach internetowych. Warunkiem koniecznym publikacji jest podanie autora artykułu oraz linku prowadzącego do strony www.supermarketing.pl  Jeśli chcieliby Państwo przedrukować wybrany fragment artykułu prosimy o skontaktowanie się z nami w celu uzyskania pozwolenia.